11 april 2018

Film: Wish I Was Here

Handling
Aidan Bloom, a struggling actor, father and husband, who at 35 is still trying to find his identity; a purpose for his life. He winds up trying to home school his two children when his father can no longer afford to pay for private education and the only available public school is on its last legs. Through teaching them about life his way, Aidan gradually discovers some of the parts of himself he couldn't find. 

Filmen är 106 minuter lång och regisserad av Zach Braff. I huvudrollerna ses bland annat Zach Braff, Kate Hudson, Josh Gad och Joey King. Filmen hade svensk premiär 17 oktober 2014.

Jag såg filmen 2 april.

Mina tankar
Jag fastnade för filmen när jag trailern och tyckte filmen verkade intressant. Vad som  var spännande var också att Zach Braff både har skrivit, regisserat och medverkat i filmen. När jag var yngre var jag ett stort Scrubs-fan och detta gjorde mig nyfiken på filmen.

Wish I Was Here är en väldigt vacker, komisk och sorglig film. Humorn livar upp stämningen i en annars ganska så melankolisk och sorglig film. Det är en hel del kända skådespelare med och det är en fröjd att se dem agera med varandra.

Detta var en film som passade mig riktigt bra och jag föll verkligen för stämningen i den. Jag vill inte gå in på detaljer alltför mycket, men jag kan verkligen rekommendera filmen.


2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...