24 maj 2018

Tv-serie: The Big Bang Theory säsong 11

Handling
Leonard Hofstadter and Sheldon Cooper are both brilliant physicists working at Cal Tech in Pasadena, California. They are colleagues, best friends, and roommates, although in all capacities their relationship is always tested primarily by Sheldon's regimented, deeply eccentric, and non-conventional ways. They are also friends with their Cal Tech colleagues mechanical engineer Howard Wolowitz and astrophysicist Rajesh Koothrappali. The foursome spend their time working on their individual work projects, playing video games, watching science-fiction movies, or reading comic books.

Amy has trouble deciding whether or not she should marry Sheldon. Meanwhile, Bernadette confides in Penny when she finds out some huge news.

Säsong 11 har 24 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Jim Parsons, Johnny Galecki, Mayim Bialik och Kaley Cuoco.

Jag såg klart säsongen 11 maj.

Mina tankar
Jag har varit besviken på de senaste säsongerna, men den här säsongen var ändå ett steg i rätt riktning. Överlag hade säsongen också bättre storylines och det kändes lite som att serien hade hittat tillbaka till sin forna glans.

Sheldon och Amys äventyr fortsätter att utveckla sin relation, i ett steg som jag inte hade förväntat mig. Deras förlovning har hängt med under hela säsongen och bidragit till att jag tyckt så pass bra om den här säsongen. Man får även följa Howard och Bernadettes liv som småbarnsförälder och det är också ganska intressant.

I övrigt står säsongen ganska mycket still och det händer i princip inget i Penny och Howards relation. Något som får mig att fastna för en serie är när karaktärer fortsätter att utvecklas och ställas inför nya utmaningar, och det har inte hänt i deras fall.

Säsongen bjuder också på en hel del kända gästskådespelare. Extra kul tyckte jag att det var att Neil Gaiman dök upp. Utöver honom så gästspelar även Mark Hamill och Will Wheaton, något som alltid är kul att se.

The Big Bang Theory har sina roliga stunder, men den enda anledningen till att jag tittar på serien längre är Sheldon.

Säsongsavslutningen är nog det bästa avsnittet jag har sett på länge och jag satt och såg hela avsnittet med ett leende på läpparna.


Favoritkaraktär: Sheldon

Det sämsta med säsongen
Att den är så ojämn, och att en del karaktärer inte tillför något längre.

Det bästa med säsongen
Helt klart säsongsavslutningen, ett av de bästa avsnitten av BBT på länge.

Hur säsongen slutade
Sheldon och Amy gifter sig!

The Big Bang Theory säsong 8
The Big Bang Theory säsong 9
The Big Bang Theory säsong 10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...